Medlemmer med følge er inviterte til markering av lagets 30-årsjubileum søndag 20. oktober 2024. Orientering på Nye Onsøyhåggån kl 1530. Deretter middag på Onsøyen gård kl 1630. I tillegg til musikkinnslag fra lokale krefter, vil den særdeles historieinteresserte og alltid engasjerte Marvin Wiseth fortelle fra den nye boka si om Winston Churchill.

Vedlagt bilde av lagets første styre som bestod av Leif Indergård (leder), Arne Håbjørg (nestleder), Jon Stene Opland (kasserer og sekretær), samt Anna Kviseth og Leif Klemetsaune.

Det første styret hadde to hovedoppgaver oppstartsåret, nemlig gamle driftsformer og ferdsel/stedsnavn. Under temaet torvtaking ble det laget en egen video for å øke kunnskapen om hvordan torvtakingen foregikk. Lagets andre hovedtema omhandlet kirkevegen på Byneset. Her prøvde man å finne ut hvor folk ferdes når de skulle til den 800 år gamle kirken. Kirkevegen var en av de eldste vegene på Byneset, og fortsatt er det spor etter vegen selv om vegen er delvis oppløyd og gjengrodd.